poniedziałek, 25 marca 2013

Siłownia ćwiczenia dla początkujących

Siłownia ćwiczenia dla początkujących. Każdy z nas chce mieć fajnie zbudowane ciało. Jak cwiczyc na silowni aby nasza praca przynosiła efekty? Jak schudnac z brzucha? Czy są jakieś skuteczne cwiczenia na schudniecie? Cwiczenia na odchudzanie są często nieskuteczne bo źle je wykonujesz? Pamiętaj, że podstawa każdych działań to odpowiednie przygotowanie i wiedza. Zdradzę Ci kilka faktów, o których powinieneś wiedzieć.


1. Jak cwiczyc na silowni żeby nie zrobić sobie krzywdy? Rozgrzewka to absolutna podstawa, szczególnie jeśli wracasz na siłownie po długiej przerwie. Siłownia ćwieczenia dla początkujących to także ćwiczenia, które mają za zadanie przygotować mięśnie do odpowiedniego wysiłku, zabezpieczyć ścięgna i stawy przed kontuzją. Wiele osób robiąc cwiczenia na schudniecie, czyli na przykład brzuszki, zapomina o odpowiednim rozgrzaniu mięśni brzucha a to poważny błąd, wymagają one takiej samej rozgrzewki jak i inne grupy mięśniowe.

2. Jak schudnac z brzucha? Czy są jakieś cwiczenia na schudniecie lub cwiczenia na odchudzanie? Nie ma raczej czegoś takiego jak cwiczenia na schudniecie. Wszystkie ćwiczenia spalają kalorie jedne wolniej inne szybciej. Jeśli ćwiczenia są intensywne i angażują jednocześnie wiele grup mięśniowych to szybciej wtedy spalimy zbędne kalorie. Żeby schudnac z brzucha należy wykonywać ćwiczenia całego ciała. Warto pomyśleć o ćwiczeniach aerobowych, takich jak jazda na rowerze czy bieganie. Należy wtedy przemyśleć temat spalanie tłuszczu a tętno. Pamiętaj, że trening jest najbardziej efektywny jeśli ma odpowiednią intensywność, Najlepiej jeśli trenujemy na 60% naszych możliwości, czyli 60% naszego tętna maksymalnego.

3. Częstym błędem popełnianym przez początkujących jest brak robienia przerw podczas ćwiczeń. Należy pamiętać aby robić chwile przerwy pomiędzy kolejnymi seriami, ok. 1-2 minut. Nie można ćwiczyć też codziennie tej samej grupy mięśniowej. Wiele osób robiących cwiczenia na schudniecie uważa, że można ćwiczyć mięśnie brzucha codziennie bo one szybko się regenerują. Nic bardziej mylnego. Każdy mięsień potrzebuje przynajmniej doby odpoczynku. Wiele mówi, że cwiczenia na odchudzanie typu A6W to świetny cykl treningowy. Moim zdaniem ćwiczenia te pomagają tylko na spalanie tłuszczu z brzucha. Wykonywane są codziennie, każdego dnia podnoszona jest dawka ćwiczeń. To właśnie przez ich intensywność są to dobre cwiczenia na schudniecie ale nie dają odpowiednich efektów przy budowaniu masy mięśniowej, bo są wykonywane codziennie i mięśnie nie mają czasu na odpoczynek.

4. Siłownia ćwiczenia na mase. Jeśli ćwiczymy na masę robimy mniej powtórzeń ale z większym ciężarem. Jeśli ćwiczymy aby wyrzeźbić nasze mięśnie, robimy większą ilość powtórzeń w serii z mniejszym ciężarem. Częstym błędem jest rzucanie się na przyrząd do ćwiczenia i praca do utraty tchu. Nie o to chodzi. Lepiej zrobić 10 ćwiczeń poprawnych technicznie o dobrej jakości niż 15 ćwiczeń byle jakich. To droga w jedną stronę, która przeciąża stawy i może skończyć się ciężką kontuzją. Szczególnie przy dużych ciężarach warto zadbać o odpowiednią technikę. Można poczytać o tym w internecie na profesjonalnych stronach albo poprosić o pomoc trenera. Nie ignorujmy wiedzy trenera, on na pewno zna się na tym co robi, dlatego warto korzystać z jego rad!


5. Wpadanie w monotonie ćwiczeń. Co jakiś czas zmieniajmy nasz plan treningowy. Częste zmienianie rodzaju ćwiczeń sprzyja rozwojowi mięśni. Mięśnie przyzwyczajają się do pracy wykonywanej w ten sam sposób. Przyzwyczajają się do wysiłku i po pewnym czasie nie reagują juz tak dobrze na trening. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha, takie jak brzuszki nie wpłyną na ciągłe zwiększanie muskulatury, należy przeplatać je innymi ćwiczeniami na tą grupę mięśniową. O ćwiczeniach na piękny 6 pak pisałem już wcześniej.

6. Pracujesz na siłowni, a zapominasz o prawidłowej diecie? Zapomnij o efektach. Robisz cwiecznia na odchudzanie? Zastanawiasz się jaki jest skuteczny trening na brzuch? Pytasz jak schudnac z brzucha? Nic prostszego, patrz co jesz. Odżywaj się zdrowo i przykładaj się do treningu, a efekty na pewno się pojawią. Dobra dieta to 70% efektu treningu, nie zapominaj o tym. Pij koktajle z warzyw, a będziesz miał płaski brzuch.

7. Nie pozwól żeby ktoś wmówił Ci, że czegoś się nie da zrobić, mówią tak tylko osoby które nie próbowały i właśnie dlatego nic nie osiągnęły... :)






Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza