wtorek, 10 marca 2020

Płaski brzuch: co można zrobić?


Płaski brzuch to marzenie wielu z nas. Niestety, drobne błędy i zaniedbania sprawiają, że osiągnięcie odpowiedniego efektu staje się trudne. Czego należy unikać? Jak schudnąć z brzucha? Oto kilka porad dla tych, którym marzy się piękna i zgrabna sylwetka.
Błędem jest zakładanie, że intensywny trening oraz zdrowa dieta wystarczą w walce o płaski brzuch. Zgrabną sylwetkę pozwala osiągnąć nie tylko dieta, ale i zdrowy styl życia. Ważna jest zatem nie tylko codzienna aktywność fizyczna, ale i odpowiednia ilość wypoczynku. Wysypianie się pozwala uniknąć problemów ze zwiększonym apetytem, a tym samym ułatwia nam proces odchudzania. Jeśli chcemy schudnąć z brzucha, musimy też pamiętać o regularności. Jest ona bardzo ważna w przypadku posiłków. Im regularniej jemy, tym większa szansa na to, że uda nam się uniknąć problemów związanych z nadwagą oraz nadmiarem tkanki tłuszczowej. Dobre efekty osiągniemy też w chwili, gdy zaczniemy jest częściej, za to w mniejszych ilościach. Korzystnie wpłynie to na nasz metabolizm, a tym samym skutecznie ułatwi nam odchudzanie. Nie zapominajmy też o relaksie. Stres nie sprzyja ani zdrowiu, ani urodzie. Im bardziej nerwowe staje się nasze życie, tym większe są nasze problemy z utrzymaniem zgranej sylwetki. Warto o tym pamiętać i dbać nie tylko o płaski brzuch, ale i o swe zdrowie psychiczne.


sobota, 7 marca 2020

Szczupły brzuch: to proste!

Designed by javi_indy / Freepik



Płaski brzuch jest marzeniem wielu kobiet. Jak je zrealizować? To proste – istnieją skuteczne sposoby na szczupły brzuch, dzięki którym piękną sylwetką będzie się mogła cieszyć każda z nas. Jakie metody warto wykorzystać?

Dla tych osób, które zastanawiają się jak schudnąć z brzucha, ważną sprawą jest regularna aktywność fizyczna. Nie można też zapominać o tym, iż w walce o płaski brzuch rolę niezwykle istotną odgrywa dieta. Błędem jest zakładanie, że aby osiągnąć dobre efekty należy liczyć każdą kalorię oraz znosić uciążliwe głodówki. Sposoby na szczupły brzuch są znacznie prostsze, a kluczem do sukcesu okazuje się włączenie do menu tych produktów, dzięki którym tkanka tłuszczowa w rejonie brzucha jest spalana znacznie szybciej. Jakie produkty spożywcze mogą się pochwalić takimi właściwościami? Jakich składników nie może zabraknąć w diecie na płaski brzuch?

Dieta na płaski brzuch nie może się obejść bez warzyw. Są one rewelacyjnym źródłem błonnika, co pozwala na bieżąco oczyszczać przewód pokarmowy z zalegających w nim resztek jedzenia, a jednocześnie unikać wielu problemów związanych z trawieniem. W czasie kuracji, której celem jest wyszczuplenie brzucha, warto też sięgać po jajka. Są one znanym i cenionym źródłem białka, które w kuracji odchudzającej może odegrać bardzo ważną rolę. W diecie dla zgrabnej sylwetki powinny się też pojawić migdały oraz takie dodatki, jak owsianka czy owoce. W kuracji wyszczuplającej brzuch naszą cenną sojuszniczką może się też okazać zielona herbata – wspaniała alternatywa dla herbaty czarnej, po którą warto sięgać nie tylko ze względu na piękną sylwetkę, ale i z powodu troski o zdrowie.


czwartek, 5 marca 2020

6 mitów na temat płaskiego brzucha


Płaski brzuch to chyba marzenie większości kobiet – nie tylko w Polsce. Tak naprawdę nie ma jednego konkretnego sposobu na to, aby uzyskać zgrabną i piękną talię. Ważna jest systematyczność, motywacja, zaangażowanie, a przede wszystkim – ciężka praca i odpowiednia dieta. W naszym artykule przedstawiamy 6 najczęściej spotykanych mitów na temat płaskiego brzucha.
1. Sama dieta nie pomoże
Dieta jest ważna, ale należy pamiętać, że potrzebny jest również ruch. Do tego, aby wyrzeźbić mięśnie brzucha niezbędne jest zredukowanie ilości tłuszczu w tym miejscu. Dobrze wykonywać trening, który zaangażuje twoje mięśnie pod każdym kątem. Dodatkowo, możesz wspomagać się także ciężarami, oczywiście o rozsądnej wadze.
2. Jędrniejszy brzuch, im większy ruch
Niestety, tak się nie dzieje. Największy wpływ na pracę naszych mięśni brzucha mają niewielkie ich skurcze. Dobrze jest zatem wykonywać ćwiczenia, które skutecznie pobudzą nasz brzuch do pracy. Należą do nich m. in. ćwiczenia izometryczne, które także przyspieszają twój metabolizm.
3. Wciąganie brzucha to sposób na wzmocnienie mięśni tułowia
Absolutnie nie! Nieustanne wciąganie brzucha wywiera spory nacisk na nasz żołądek, pęcherz czy macicę, a także w znacznym stopniu zmniejsza pojemność płuc. Nie wprowadzaj w życie takich sposobów na płaski brzuch, ponieważ zamiast sobie pomóc – skutecznie zaszkodzisz swojemu organizmowi.
4. Brzuch centrum mojego tułowia?
Najważniejszymi mięśniami są: wielodzielny, przepona, poprzeczny i dna miednicy. W przypadku, kiedy nie funkcjonują one poprawnie – każdy inny ruch również nie będzie funkcjonował odpowiednio.
Mit 5: Trudny wybór pomiędzy płaskim brzuchem a węglowodanami
Nie musisz wybierać, teraz możesz to pogodzić! Niektóre badania pokazały, że węglowodany mogą nawet pomagać nam w utracie wagi! Nie do wiary, prawda? Osoby, które spożywały do 7 porcji produktów pełnoziarnistych, spalili 2 razy więcej tłuszczu zgromadzonego na brzuchu niż ci, którzy przebywali na diecie redukcyjnej. Pamiętaj jednak o tym, aby wybierać ziarna, które są najmniej oczyszczone.
Mit 6: wyszczuplanie dolnej partii brzucha jest możliwe
Otóż nie. Mięsień dolny połączony jest z dolną częścią mostka i grzebieniem kości łonowej. Niemożliwe jest zatem wyodrębnienie go w ćwiczeniach. Jeżeli chcesz pozbyć się niechcianego tłuszczu z dolnych okolic brzucha, wprowadź do swojego treningu ćwiczenia interwałowe.


wtorek, 3 marca 2020

Trening brzucha z piłką gimnastyczną.


Trening w warunkach domowych jest dużo łatwiejszy, niż może się to wydawać. Nie potrzeba do ćwiczeń masy ciężkiego sprzętu, a jedynie odrobiny siły woli. Jeśli nie stać nas na drogi sprzęt, to trenować można z masą własnego ciała lub z piłką gimnastyczną.

Trening brzucha z piłką gimnastyczną jest prosty, łatwy, a efekty są wręcz niesamowite. Piłka gimnastyczna to nic innego ja dużych rozmiarów, ok. 60 centymetrów, gumowa piłka wypełniona powietrzem. Dlaczego trening z piłką jest tak efektywny? Przede wszystkim opór wytworzony przez piłkę, angażuje i wzmacnia mięśnie głębokie. Dodatkowym atutem piłki jest brak stabilnego podłoża, co powoduje, że w trening zaangażowanych jest więcej grup mięśniowych, niż w przypadku stabilnego podłoża.

Prostymi ćwiczeniem na mięśnie brzucha jest położenie się na niej. Nogi podparte są o podłoże pod kątem dziewięćdziesięciu stopni, a plecy lekko wychylone poza obręb piłki. W przyjętej pozycji zaczynamy wykonywać brzuszki. W zupełności wystarczy pięć serii po piętnaście powtórzeń. Drugim ćwiczeniem jest podobna pozycja wyjściowa, ale różnica polega na tym, że ciężar ciała spoczywa na brzuchu. Zakres ruchu na piłce to nic innego jak wyjście z pozycji pochyłej ku górze i powrót w dół. Przy tym ćwiczeniu w zupełności wystarczy 5 serii po piętnaście powtórzeń.

Trening brzucha z piłką gimnastyczną angażuje pośrednio wiele innych partii mięśniowych. Przykładem są mięśnie pleców. Należy pamiętać o tym fakcie, aby nie przetrenować innych partii mięśni w odrębnym treningu.

poniedziałek, 25 marca 2013

Siłownia ćwiczenia dla początkujących

Siłownia ćwiczenia dla początkujących. Każdy z nas chce mieć fajnie zbudowane ciało. Jak cwiczyc na silowni aby nasza praca przynosiła efekty? Jak schudnac z brzucha? Czy są jakieś skuteczne cwiczenia na schudniecie? Cwiczenia na odchudzanie są często nieskuteczne bo źle je wykonujesz? Pamiętaj, że podstawa każdych działań to odpowiednie przygotowanie i wiedza. Zdradzę Ci kilka faktów, o których powinieneś wiedzieć.


1. Jak cwiczyc na silowni żeby nie zrobić sobie krzywdy? Rozgrzewka to absolutna podstawa, szczególnie jeśli wracasz na siłownie po długiej przerwie. Siłownia ćwieczenia dla początkujących to także ćwiczenia, które mają za zadanie przygotować mięśnie do odpowiedniego wysiłku, zabezpieczyć ścięgna i stawy przed kontuzją. Wiele osób robiąc cwiczenia na schudniecie, czyli na przykład brzuszki, zapomina o odpowiednim rozgrzaniu mięśni brzucha a to poważny błąd, wymagają one takiej samej rozgrzewki jak i inne grupy mięśniowe.

2. Jak schudnac z brzucha? Czy są jakieś cwiczenia na schudniecie lub cwiczenia na odchudzanie? Nie ma raczej czegoś takiego jak cwiczenia na schudniecie. Wszystkie ćwiczenia spalają kalorie jedne wolniej inne szybciej. Jeśli ćwiczenia są intensywne i angażują jednocześnie wiele grup mięśniowych to szybciej wtedy spalimy zbędne kalorie. Żeby schudnac z brzucha należy wykonywać ćwiczenia całego ciała. Warto pomyśleć o ćwiczeniach aerobowych, takich jak jazda na rowerze czy bieganie. Należy wtedy przemyśleć temat spalanie tłuszczu a tętno. Pamiętaj, że trening jest najbardziej efektywny jeśli ma odpowiednią intensywność, Najlepiej jeśli trenujemy na 60% naszych możliwości, czyli 60% naszego tętna maksymalnego.

3. Częstym błędem popełnianym przez początkujących jest brak robienia przerw podczas ćwiczeń. Należy pamiętać aby robić chwile przerwy pomiędzy kolejnymi seriami, ok. 1-2 minut. Nie można ćwiczyć też codziennie tej samej grupy mięśniowej. Wiele osób robiących cwiczenia na schudniecie uważa, że można ćwiczyć mięśnie brzucha codziennie bo one szybko się regenerują. Nic bardziej mylnego. Każdy mięsień potrzebuje przynajmniej doby odpoczynku. Wiele mówi, że cwiczenia na odchudzanie typu A6W to świetny cykl treningowy. Moim zdaniem ćwiczenia te pomagają tylko na spalanie tłuszczu z brzucha. Wykonywane są codziennie, każdego dnia podnoszona jest dawka ćwiczeń. To właśnie przez ich intensywność są to dobre cwiczenia na schudniecie ale nie dają odpowiednich efektów przy budowaniu masy mięśniowej, bo są wykonywane codziennie i mięśnie nie mają czasu na odpoczynek.

4. Siłownia ćwiczenia na mase. Jeśli ćwiczymy na masę robimy mniej powtórzeń ale z większym ciężarem. Jeśli ćwiczymy aby wyrzeźbić nasze mięśnie, robimy większą ilość powtórzeń w serii z mniejszym ciężarem. Częstym błędem jest rzucanie się na przyrząd do ćwiczenia i praca do utraty tchu. Nie o to chodzi. Lepiej zrobić 10 ćwiczeń poprawnych technicznie o dobrej jakości niż 15 ćwiczeń byle jakich. To droga w jedną stronę, która przeciąża stawy i może skończyć się ciężką kontuzją. Szczególnie przy dużych ciężarach warto zadbać o odpowiednią technikę. Można poczytać o tym w internecie na profesjonalnych stronach albo poprosić o pomoc trenera. Nie ignorujmy wiedzy trenera, on na pewno zna się na tym co robi, dlatego warto korzystać z jego rad!


5. Wpadanie w monotonie ćwiczeń. Co jakiś czas zmieniajmy nasz plan treningowy. Częste zmienianie rodzaju ćwiczeń sprzyja rozwojowi mięśni. Mięśnie przyzwyczajają się do pracy wykonywanej w ten sam sposób. Przyzwyczajają się do wysiłku i po pewnym czasie nie reagują juz tak dobrze na trening. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha, takie jak brzuszki nie wpłyną na ciągłe zwiększanie muskulatury, należy przeplatać je innymi ćwiczeniami na tą grupę mięśniową. O ćwiczeniach na piękny 6 pak pisałem już wcześniej.

6. Pracujesz na siłowni, a zapominasz o prawidłowej diecie? Zapomnij o efektach. Robisz cwiecznia na odchudzanie? Zastanawiasz się jaki jest skuteczny trening na brzuch? Pytasz jak schudnac z brzucha? Nic prostszego, patrz co jesz. Odżywaj się zdrowo i przykładaj się do treningu, a efekty na pewno się pojawią. Dobra dieta to 70% efektu treningu, nie zapominaj o tym. Pij koktajle z warzyw, a będziesz miał płaski brzuch.

7. Nie pozwól żeby ktoś wmówił Ci, że czegoś się nie da zrobić, mówią tak tylko osoby które nie próbowały i właśnie dlatego nic nie osiągnęły... :)






piątek, 22 marca 2013

Zrób brzuch na piątkę!

Wielokrotnie próbowałeś wyrzeźbić swój sześciopak? I wszystkie próby kończyły się niepowodzeniem? Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha to dla Ciebie strata czasu? Płaski brzuch brzuszki nie dały rezultatu? A może zestaw ćwiczeń na brzuch był kompletną pomyłką? Spalanie tłuszczu a tętno to bardzo ważny temat, warto trochę o tym poczytać. I nie tylko o tym..




1. Zwiększ swoją szanse poprzez aeroby. Każdy ma mięśnie brzucha, tylko większość z nas ma je ukryte pod warstwą tłuszczu. Nie musi być ona duża, nawet mała warstwa może uniemożliwić ukazanie pięknych, wyrzeźbionych mięśni. Zacznij pić koktajle warzywne. Szczególnie warzywa z błonnikiem, pomagają w walce z tłuszczem. Mięśnie brzucha dieta - proste.

2. Spalanie tłuszczu bieganie. 3 razy w tygodniu, znajdź czas na krótki 30 minutowy bieg, najlepiej intensywny. Wzmocnisz swoje serce a przy tym spalisz sporo dodatkowych kalorii

3. Zestaw ćwiczeń na płaski brzuch. Płaski brzuch brzuszki. Ćwicz z rozmachem. Nie tylko brzuszki, ale ćwiczenia całego ciała. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha to przede wszystkim ćwiczenia dużych grup mięśni. Mięśnie klatki piersiowej ćwiczenia. Mięśnie grzbietu ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia dużych grup. Szybciej spalimy dzięki temu tłuszcz!

4. Zawsze działaj według planu. Bez dokładnego planu działania, nie możemy monitorować postępów, zwiększać dawki ćwiczeń. Sprawdzać czy mamy rezultaty i czy trening przynosi zakładane rezultaty. Bo jeśli nie to należy coś zmienić i szybko będziemy mogli naprawić błędy.

5. Przed każdym treningiem koniecznie rozgrzewka. Bieg na bieżni to tylko rozgrzewka przy treningu nóg, pamiętajmy o tym. Przed treningiem brzucha rozgrzewamy też brzuch, potrzebuje on rozgrzania, dzięki temu nie nabawimy się kontuzji a trening będzie bardziej efektywny. Płaski brzuch brzuszki. Nawet przy zwykłych brzuszkach zalecam rozgrzewkę, przy okazji spalimy trochę kalorii ;)






Zacznij trenować już dziś, nie odkładaj tego na później bo odkładanie nie ma sensu. Od samego siedzenia nic dobrego w życiu nam się nie przytrafi. Przestań narzekać, a skup się na działaniu. Na pewno się uda. Never Give Up!!

Płaski brzuch w 4 tygodnie

Spalanie tłuszczu z z brzucha nie musi być okupione godzinami ćwiczeń na siłowni i głodzeniem się. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha nie muszą zajmować Ci całego dnia. Dowiesz się czegoś więcej na temat mięśnie brzucha trening lub mięśnie brzucha dieta. Spalanie tłuszczu a tętno to temat, warty poruszenia, a często o nim zapominamy. Napisze też o metodzie płaski brzuch brzuszki, chyba najczęściej stosowanej przez wszystkich amatorów.

Trening na płaski brzuch nie musi zająć Ci całego dnia. Spalanie tłuszczu może być na prawdę przyjemne. Należy pamiętać o kilku radach bez który trudno nam będzie o mięśnie brzucha, a zarazem płaski brzuch.


1. Wiele osób myśli, że aby spalić tłuszcz z brzucha należy robić tylko ćwiczenia na brzuch. Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z brzucha to przede wszystkich trening całego ciała na siłowni. Spalanie tłuszczu z brzucha odbywa się podczas wszystkich ćwiczeń, nie ma takich które pozwolą nam spalić tłuszcz tylko z brzucha.

2. Spalanie tłuszczu bieganie. Czy wiesz, że biegając lub jeżdżąc na rowerze spalasz tłuszcz tylko podczas treningu? Natomiast ćwicząc na siłowni, podkręcamy metabolizm, który pomaga spalać nam tłuszcz jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu treningu.

3. Płaski brzuch brzuszki. Wiele osób myśli, że aby mieć płaski brzuch wystarczy robić brzuszki. Niestety nie. Mięśnie brzucha to bardzo duża grupa mięśniowa, składająca się z mięśni prostych, skośnych i też takich których nie widać, a należy je ćwiczyć. Trzeba wybierać ćwiczenia różnorodne które zaangażują wszystkie mięśnie brzucha, bo płaski brzuch brzuszki to nie recepta.

4. Trening aerobowy. Ćwicz krótko ale intensywnie. Krótkie intensywne ćwiczenia pomogą nam w zachowaniu szczupłej sylwetki. Wspomagają wytwarzanie hormonu wzrostu, który jest głównym sprzymierzeńcem w walce o płaski brzuch.

5. Spalanie tłuszczu a tętno. Jak pokazują badania, najlepiej zaczynać trening aerobowy od większej intensywności np. na poziomie 80% maksymalnego tętna, a potem przejść do treningu o umiarkowanej intensywności, czyli 60% naszego tętna maksymalnego. Odpowiednie tętno pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. Zbyt intensywny trening sprawia, że zamiast tłuszczu spalamy węglowodany ograniczając spalanie tłuszczu. Za mało intensywny trening po prostu spala bardzo mało kalorii, nawet nie zdążymy się zmęczyć.

6. Pamiętaj o rozgrzewce. Całego ciała, przed treningiem brzucha potrzebuje on takiej samej rozgrzewki jak każdy inny mięsień. Podniesie to efektywność naszego treningu.

7. Pij wodę. Wspomaga dostarczanie składników odżywczych do mięśni. Już 3% odwodnienie, obniża naszą siłę o 10%. Pij nie tylko gdy poczujesz pragnienie, bo to nie uchroni Cie przed odwodnieniem, a czasem może mieć to przykre konsekwencje.

Nie siedź przed komputerem i nie mów sobie, że nie masz siły, że nigdy Ci się nie uda. To łatwiejsze niż myślisz, wystarczy tylko zrobić pierwszy krok, a potem konsekwentnie zmierzać do celu. Do dzieła! Zacznij już dziś, bo jutro tak na prawdę nie istnieje! :)