czwartek, 5 marca 2020

6 mitów na temat płaskiego brzucha


Płaski brzuch to chyba marzenie większości kobiet – nie tylko w Polsce. Tak naprawdę nie ma jednego konkretnego sposobu na to, aby uzyskać zgrabną i piękną talię. Ważna jest systematyczność, motywacja, zaangażowanie, a przede wszystkim – ciężka praca i odpowiednia dieta. W naszym artykule przedstawiamy 6 najczęściej spotykanych mitów na temat płaskiego brzucha.
1. Sama dieta nie pomoże
Dieta jest ważna, ale należy pamiętać, że potrzebny jest również ruch. Do tego, aby wyrzeźbić mięśnie brzucha niezbędne jest zredukowanie ilości tłuszczu w tym miejscu. Dobrze wykonywać trening, który zaangażuje twoje mięśnie pod każdym kątem. Dodatkowo, możesz wspomagać się także ciężarami, oczywiście o rozsądnej wadze.
2. Jędrniejszy brzuch, im większy ruch
Niestety, tak się nie dzieje. Największy wpływ na pracę naszych mięśni brzucha mają niewielkie ich skurcze. Dobrze jest zatem wykonywać ćwiczenia, które skutecznie pobudzą nasz brzuch do pracy. Należą do nich m. in. ćwiczenia izometryczne, które także przyspieszają twój metabolizm.
3. Wciąganie brzucha to sposób na wzmocnienie mięśni tułowia
Absolutnie nie! Nieustanne wciąganie brzucha wywiera spory nacisk na nasz żołądek, pęcherz czy macicę, a także w znacznym stopniu zmniejsza pojemność płuc. Nie wprowadzaj w życie takich sposobów na płaski brzuch, ponieważ zamiast sobie pomóc – skutecznie zaszkodzisz swojemu organizmowi.
4. Brzuch centrum mojego tułowia?
Najważniejszymi mięśniami są: wielodzielny, przepona, poprzeczny i dna miednicy. W przypadku, kiedy nie funkcjonują one poprawnie – każdy inny ruch również nie będzie funkcjonował odpowiednio.
Mit 5: Trudny wybór pomiędzy płaskim brzuchem a węglowodanami
Nie musisz wybierać, teraz możesz to pogodzić! Niektóre badania pokazały, że węglowodany mogą nawet pomagać nam w utracie wagi! Nie do wiary, prawda? Osoby, które spożywały do 7 porcji produktów pełnoziarnistych, spalili 2 razy więcej tłuszczu zgromadzonego na brzuchu niż ci, którzy przebywali na diecie redukcyjnej. Pamiętaj jednak o tym, aby wybierać ziarna, które są najmniej oczyszczone.
Mit 6: wyszczuplanie dolnej partii brzucha jest możliwe
Otóż nie. Mięsień dolny połączony jest z dolną częścią mostka i grzebieniem kości łonowej. Niemożliwe jest zatem wyodrębnienie go w ćwiczeniach. Jeżeli chcesz pozbyć się niechcianego tłuszczu z dolnych okolic brzucha, wprowadź do swojego treningu ćwiczenia interwałowe.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza