wtorek, 3 marca 2020

Trening brzucha z piłką gimnastyczną.


Trening w warunkach domowych jest dużo łatwiejszy, niż może się to wydawać. Nie potrzeba do ćwiczeń masy ciężkiego sprzętu, a jedynie odrobiny siły woli. Jeśli nie stać nas na drogi sprzęt, to trenować można z masą własnego ciała lub z piłką gimnastyczną.

Trening brzucha z piłką gimnastyczną jest prosty, łatwy, a efekty są wręcz niesamowite. Piłka gimnastyczna to nic innego ja dużych rozmiarów, ok. 60 centymetrów, gumowa piłka wypełniona powietrzem. Dlaczego trening z piłką jest tak efektywny? Przede wszystkim opór wytworzony przez piłkę, angażuje i wzmacnia mięśnie głębokie. Dodatkowym atutem piłki jest brak stabilnego podłoża, co powoduje, że w trening zaangażowanych jest więcej grup mięśniowych, niż w przypadku stabilnego podłoża.

Prostymi ćwiczeniem na mięśnie brzucha jest położenie się na niej. Nogi podparte są o podłoże pod kątem dziewięćdziesięciu stopni, a plecy lekko wychylone poza obręb piłki. W przyjętej pozycji zaczynamy wykonywać brzuszki. W zupełności wystarczy pięć serii po piętnaście powtórzeń. Drugim ćwiczeniem jest podobna pozycja wyjściowa, ale różnica polega na tym, że ciężar ciała spoczywa na brzuchu. Zakres ruchu na piłce to nic innego jak wyjście z pozycji pochyłej ku górze i powrót w dół. Przy tym ćwiczeniu w zupełności wystarczy 5 serii po piętnaście powtórzeń.

Trening brzucha z piłką gimnastyczną angażuje pośrednio wiele innych partii mięśniowych. Przykładem są mięśnie pleców. Należy pamiętać o tym fakcie, aby nie przetrenować innych partii mięśni w odrębnym treningu.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza